Benzodiazepiny, „leki z”, zwiększają zagrożenie zgonem, gdy są przyjmowane z opioidami

Opioid

Zupełnie nowe badanie przeprowadzone przez naukowców z Centrum Medycznego Uniwersytetu Vanderbilt na jeszcze większej liczbie 400,000 XNUMX osób z Medicare przyjmujących leki na bezsenność wykazało, że zagrożenie zgonem jest większe, gdy benzodiazepiny lub „z-leki” są przyjmowane z opioidami.

Badanie opublikowane 15 lipca w PLoS Medicine a także kierowany przez dr Wayne'a Raya, nauczyciela polityki zdrowotnej w VUMC, porównał osoby przyjmujące te leki z opioidami do podobnych osób przyjmujących trazodon, dodatkowy ogólnie sugerowany lek na odpoczynek dla osób starszych. Naukowcy ustalili, że u osób zażywających benzodiazepiny ryzyko śmierci z jakiegokolwiek powodu zwiększyło się o 221%, a u osób zażywających niebenzodiazepinowe środki nasenne, czyli „z-leki”, zagrożenie było większe o 68%.

„Nasze odkrycia wskazują, że ryzyko związane z używaniem benzodiazepin-opioidów znacznie wykracza poza rozpoznane zagrożenia związane z przedawkowaniem. Sugerują również, że Z-leki, uważane za bardziej bezpieczne niż benzodiazepiny, w rzeczywistości są niebezpieczne, gdy są przepisywane w połączeniu z opioidowymi lekami przeciwbólowymi” – stwierdził Ray.

Benzodiazepiny, składające się ze znaków towarowych, takich jak Restoril, Ativan, a także Halcion, a także „z-drugs”, rodzaj leku rozumianego ogólnie pod nazwami takimi jak Ambien, Lunesta, a także Sonata, są jednymi z najczęściej sugerowanych leków dla starszych dorosłych.

Trazodon, lek pierwotnie prezentowany na stany lękowe, jest często sugerowany w zmniejszonych dawkach na bezsenność. Chociaż naukowcy faktycznie postawili hipotezę dotyczącą bezpieczeństwa ukochanej osoby tych leków na resztkę, istnieje minimalna ilość informacji dotyczących bezpieczeństwa ukochanej osoby.

Ray stwierdził, że badania, które mogą pomóc w rozładowaniu tych informacji, a tym samym wprowadzą zmiany zarówno w nawykach, jak i planach usługodawców.

„Nasze odkrycia dodają pilności do wysiłków na rzecz ograniczenia jednoczesnego przepisywania benzodiazepin i opioidów. Sugerują również, że potrzebne są ukierunkowane ostrzeżenia, aby doradzić starszym pacjentom i ich świadczeniodawcom w zakresie potencjalnego ryzyka przyjmowania leków typu Z z opioidami” – stwierdził Ray.

Badania naukowe zostały wsparte dotacją z Narodowego Instytutu Serca, Płuc i Krwi.